ЄC-вентилятори — інновації для енергозбереження

ЄС-мотор — це безколекторний двигун постійного струму з вбудованими в ротор постійними магнітами та електронною комутацією.

Що означає термін ЄС-двигун

ЄС-мотор = електродвигун з електронною комутацією

ЄС-мотор — це безколекторний двигун постійного струму з вбудованими в ротор постійними магнітами та електронною комутацією. Електрокомутований мотор (Electronically Commutated) являє собою безщітковий двигун, принцип роботи якого аналогічний організації роботи двигуна постійного струму.

 

Принцип роботи ЄC-двигуна

Плавність і точність регулювання швидкості ЄC-двигуна (EC-motor) забезпечується вбудованою комутаційною електронікою — контролером. Магнітне поле, що створюється вбудованими в ротор постійними магнітами, реагує на зміну вектора магнітного поля через зміну напрямку струму в обмотці статора.

З метою найбільш точного регулювання швидкості обертання ротора контролер постійно обчислює і подає на обмотку статора струм потрібної полярності. Двигун чутливо реагує на зміну керуючих сигналів (струмових 4-20 мА або потенційних 0-10 В) і забезпечує обертання ротора із заданою швидкістю і з найменшими енерговитратами.

Підключення здійснюється безпосередньо до джерела постійної напруги, або через модуль комутації — до джерела змінного струму (220В, 380В). Через шини або приладовий інтерфейс можливе керування групами вентиляторів через ПК або КПК.

Вентилятори, що створені на базі ЄC-двигунів, заведено називати ЄC-вентиляторами. Точно реагуючи на сигнали, ЄC-вентилятор плавно змінює швидкість обертання і забезпечує подачу необхідної в цей момент кількості повітря.

Електрокомутовані ЄC-двигуни на сьогодні — найбільш перспективне та енергозберігаюче рішення для застосування в різних системах опалення, вентиляції та кондиціювання.

ЄC-двигуни характеризуються високою продуктивністю та оптимальним керуванням у всьому діапазоні швидкостей обертання.

ЄC-вентилятори — це інтелектуальна техніка! Вона відрізняється оптимальним керуванням двигунами, високою продуктивністю завдяки вбудованій керуючій електроніці.

 

Що може ЄC-вентилятор?

ЄС-вентилятори відрізняються економним використанням енергії та чудовими можливостями керування.

Введені в дію енергозберігаючими моторами, ЄС-вентилятори мають електронне керування (блок комутації), яке завжди налаштовується на оптимальний режим. Завдяки цьому принципу, такі мотори працюють синхронно, не мають прослизання і, отже, не мають через нього втрат. Це означає, що ефективність енергоспоживання у ЄC-двигунів вище, ніж у AC-вентиляторів.

Завдяки вбудованій керуючої електроніці, ЄC-мотори можуть плавно регулювати число обертів і гнучко адаптуватися під зміну необхідної кількості повітря, зберігаючи при цьому високий ККД. Тому, при однаковій продуктивності за кількістю повітря, вони споживають значно менше енергії, ніж AC-приводи змінного струму.

Ще однією особливістю EC-моторів є енергозберігаючий потенціал не тільки при роботі з повним навантаженням, а й перш за все, в режимі часткового навантаження. В діапазоні часткового навантаження вони втрачають набагато менше ефективності (ККД), ніж асинхронні двигуни аналогічної потужності.

Ще одним екологічним аспектом, пов'язаним з системами обробки повітря і кондиціонерами, є рівень шуму. Тут ЄС-мотори також демонструють перевагу, оскільки вони створюють менше шуму і вібрації в процесі роботи.

Будова ЄC-двигуна

Переваги ЄC-вентиляторів

Високий потенціал для енергозбереження

  • економне енергоспоживання, гнучке регулювання, поліпшені характеристики аеродинаміки робочого колеса вентилятора з прямим приводом.

Вбудована електронна система керування двигуном

  • наявність можливостей для налаштування швидкості, керування, контролю, мережі.
  • відсутність пікових пускових струмових навантажень, на відміну від AC-двигунів.
  • вищий ККД (до 90%), менші тепловтрати.
  • компактний мотор / відсутність зовнішніх пристроїв, наприклад, перетворювачів частоти та трансформаторів.
  • менша витрата кабелю / потрібно менше місця в розподільчій шафі.
  • інтегровані ЕМС і мережевий фільтр.
  • адаптація продуктивності вентилятора в залежності від умов його застосування завдяки вбудованим функціям керування і регулювання вентиляторів (постійний тиск або постійний обсяг).

Не вимагають ТО та довговічні

  • використання вбудованих стандартних елементів (силових модулів).
  • підвищена надійність завдяки меншій кількості компонентів.

Низький рівень шуму та вібрації

  • компактніша конструкція двигуна і крильчатки вентилятора, менше займаного простору, краще спрямований потік повітря, краще знімання тепла, менше втрат тиску і нижчий рівень шуму
  • шум від мотора в режимі часткового навантаження практично відсутній

Універсальність використання ЄС-двигунів

  • можлива експлуатація в мережах 50 і 60 Гц по всьому світу
  • ширший діапазон напруги (1 ~ 200 ... 277 В AC або 3 ~ 380 ... 480 В AC)
  • виконання, яке не залежить від числа підключень

завдяки вбудованим функціям керування і регулювання вентиляторів (постійний тиск або постійний обсяг)

Енергоефективність

     • Відсоток енергії, що фактично використовується, набагато вищий, ніж у двигунів змінного струму.

Компактний дизайн

     • керуюча електроніка вже вбудована і тому непомітна.

Приклад: габарити ПВУ з ЄC-вентилятором набагато компактніші та вимагають для розміщення  менше монтажного простору.